Rotary & Rotaract naar India

Tijdens de Peace Conferentie van 2023 in Tunesië, sprak Rotary International vice-voorzitter Nicki Schott over End Polio Now en haar eigen ervaringen met het immuniseren van kinderen tegen polio.

Een groep Nederlandse Rotarians en Rotaracters werd hier zo enthousiast van, dat besloten werd zelf de handen uit de mouwen te steken. Er is contact gezocht met een lokale Rotary club in Agra, India, die veel projecten organiseert voor End Polio Now. De club en de lokale gezondheidsdiensten staan te springen om extra ondersteuning bij het informeren van de bevolking en het daadwerkelijk immuniseren van de kinderen.

Een groep van 13 Rotarians en Rotaracters reist van 10 tot 17 september af naar India om te helpen met het immuniseren en om een aantal andere lokale Rotary projecten te bezoeken en ondersteunen.

De lokale gezondheidsdiensten hebben in kaart in welke dorpen de kinderen geïmmuniseerd moeten worden. Na een ‘rally’ waarbij informatie over polio en het vaccin wordt gedeeld, wordt er daadwerkelijk geïmmuniseerd. Dat gebeurt met druppeltjes in de mond, waardoor ook leden zonder medische achtergrond dit kunnen en mogen doen.

Naast het polio project worden verschillende activiteiten op een school georganiseerd en bezoeken we het lokale gezondheidscentrum. De school wordt ondersteund door de lokale Rotary club, en biedt onderwijs aan de armste kinderen in de omgeving. Wensen vanuit de school zijn 4 (refurbished) laptops, sportmaterialen, speeltoestellen voor op het schoolplein, schoolborden, een geluidssysteem en boeken.
Het gezondheidscentrum heeft thermometers en bloeddrukmeters nodig.

Momenteel zijn we bezig deze spullen bij elkaar te verzamelen, kun je daarbij helpen, neem dan contact met ons op!

Wil je een financiële bijdrage storten? Dat kan op onderstaand rekeningnummer:

Stichting Internationale Rotaract Activiteiten Nederland
NL41 BUNQ 2078 0989 06