Bedrijfsbezoeken

Rotary Club Amstel & Vecht brengt regelmatig een bezoek aan de bedrijven en organisaties waar onze leden werken. Dit biedt leden de mogelijkheid om hun werk en passie te delen met de rest van de club, laat zien waar zij op dagelijkse basis mee bezig zijn en geeft tegelijkertijd de kans om meer te weten te komen over de bedrijven waarvan zij deel uitmaken.

De bedrijfsbezoeken zijn niet alleen leerzaam, maar ook gezellig en biedt de kans om elkaar beter te leren kennen buiten de reguliere clubbijeenkomsten om.

Bezoek aan het nieuwe cargoplatform op Schiphol

Speeltuin onderhoud

Het zomerklaar maken van de speeltuin in Weesp is een jaarlijks terugkerend project van Rotary Club Amstel & Vecht. Elk jaar komen leden van de club bijeen om de speeltuin op te knappen en speeltoestellen te repareren en schoon te maken. Het is een geweldige manier om de handen uit de mouwen te steken en de speeltuin klaar te maken voor de zomer.

Het project wordt al vele jaren uitgevoerd en Rotary Club Amstel & Vecht blijft zich inzetten om bij te dragen aan de ontwikkeling van een veilige en leuke speelomgeving voor kinderen in Weesp.

Schoonmaken en schilderen

Bomen planten

Rotary Club Amstel & Vecht werkt samen met meerbomen.nu om bomen te planten, onder andere naast de snelweg in Muiden. Dit project heeft tot doel om het gebied te vergroenen en de biodiversiteit te vergroten. De club heeft hierbij praktische ondersteuning geboden, waarbij leden actief betrokken waren bij het planten van de bomen.

Dit project is een uitstekend voorbeeld van de inzet van Rotary Club Amstel & Vecht voor duurzaamheid en het behoud van natuurlijke omgevingen.

Samenwerking

Rotary Club Amstel & Vecht neemt regelmatig deel aan projecten van andere Rotary of Rotaract clubs, zowel nationaal als internationaal. Het deelnemen aan projecten van andere clubs biedt niet alleen de mogelijkheid om nieuwe mensen te ontmoeten, maar ook om nieuwe ideeën op te doen en te leren van de successen en uitdagingen van anderen.

Rotary Club Amstel & Vecht hecht veel waarde aan deze samenwerking en blijft zich inzetten om bij te dragen aan een betere wereld, samen met andere Rotary clubs.

Drakenbootrace project met Rotary Hilversum

Sport- en spelmateriaal

Rotary Club Amstel & Vecht heeft in 2022 een basisschool in Oeganda voorzien van nieuw sport- en spelmateriaal. Dit project had tot doel om de kinderen op de school te stimuleren om meer te bewegen en bij te dragen aan de ontwikkeling en gezondheid van de leerlingen.

Dankzij de inzet van de leden van de club kon de school worden voorzien van voetballen, volleybalnetten, springtouwen, hoepels en ander materiaal. De leerlingen waren ontzettend blij en dankbaar voor de nieuwe spullen, die het mogelijk maakten om nog meer te genieten van het spelen en sporten op school.